Dlaczego warto kupować w PiroHIT?
A więc od początku… Jak Tomek stał się Machonym.
24.09.2015 r a więc 9 lat temu Tomek założył kanał na YouTube „Machony” i tego też dnia wleciał pierwszy film o tytule „Test petard Mega Jumbo vs FP3 test Fireworks firecrackers ,petardos de prueba Тестовые петарды”. Sama ksywa "Machony" miała swój początek w poprzedniej pracy i odnosiła się do akademii policyjne a dokładnie kadeta "Mahoney".
Jak pamiętacie lub możecie zobaczyć na poniższym filmie inny był wtedy Machony w końcu dziewięć lat młodszy, inna była jakość filmów ten okres to szmat czasu w postępie technologii, inna pirotechnika czy lepsza czy gorsza to dyskusja na osobny blog. Jednym słowem dziewięć lat to bardzo dużo czasu. Na szczęście nie wszystko się zmieniło pasja pozostała oraz chęć do dalszego działania oraz niezależność i bardzo rzetelne opinie wyrobów, które nie zawsze wszystkim się podobały i często przez to trzeba było płynąć "pod prąd". To wszystko dla widzów - wy obdarzyliście go zaufaniem, a on Was nie zawiódł. Należy także pamiętać, że od samego początku był też Grzesiu czyli wszystkim dobrze znany Kaczorek.
Wracając do pierwszego filmu trwał on zaledwie 3:49 min i przedstawiał pojedynek petardy FP3 od importera Tropic, chociaż FP3 głównie kojarzą się z Jorge vs Mega Jumbo od firmy Kometa.
Kto pamięta która okazała się mocniejsza? Następne filmy zaczęły być dodawane regularnie po dzień dzisiejszy, ale nie wszystkie były związane z wybuchami.
21.10.2015 r pojawił się pierwszy zwiastun kanału, który możecie zobaczyć pod spodem.
Przez okres trwania kanału pokazywały się zarówno recenzje produktów czyli ocenianie poszczególnych wyrobów gdzie mogliście mieć pogląd co warto kupić a co omijać, luźne strzelania czyli wygłupy i zabawy z fajerwerkami, eksperymenty typu "co się stanie gdy", edukacja pirotechniczna czyli dobre praktyki z obchodzeniem się z petardami, wyrzutniami, rakietami, świecami dymnymi i innymi wyrobami pirotechnicznymi oraz wiele, wiele więcej.
Do historii zapisały się również powiedzenia "odpalaj nie dygaj", "Machony tam som ryby" czyli słowa wypowiadane emocjonalnie przez Tomka podczas nagrań. Doczekały się one wlepek dodawanych do zamówień ze sklepu PiroHIT i są używane po dziś dzień. Fajerwerki podczas odpalania i nagrań wywołują ogromne emocje dlatego jest jedna zasada im Machony głośniej się zachwyca tym produkt jest lepszy ... tego nie da się oszukać i podrobić.
Dzisiaj liczba subskrybentów wynosi 417 000 i jest to najwięcej spośród wszystkich kanałów na tej platformie zajmujących się tematyką związaną z ogólnie zwaną pirotechniką czyli petardami, emiterami dźwięku, wyrzutniami, rakietami, rzymskimi ogniami, compoud'ami, świecami dymnymi, zimnymi ogniami, testami, recenzjami kartonowych tubek zawierających proch.
Do dnia dzisiejszego liczba filmów zamieszczonych na tym kanale to 1688 … w skrócie to kilkadziesiąt tysięcy minut filmów, tysiące godzin na montaże, ogromna ilośc odpalonej pirotechniki (swoją drogą byłaby z tego niezła hurtownia), różnorodni ludzie biorący udział w nagrywkach … a to wszystko dla Was, żeby dostarczyć Wam najświeższe informacje ze świata pirotechniki, zaprezentować nowości, przedstawić recenzje, przestrzec przed niewłaściwym użytkowaniem i najważniejsze pokazać ile frajdy dostarczają te produkty.
Dziękujemy, że byliście i jesteście. Wspólne hobby ma łączyć, a nie dzielić.
Po trzech lat przyszedł czas na sklep …
29.09.2018 roku ujrzał miejsce wspólny projekt Tomka „Machonego” z tajemniczymi wówczas braćmi Sebastianem "Piekarnik" i Bogdanem "Boguś" mianowicie powstał sklep internetowy www.pirohit.pl nad którymi prace w tajemnicy trwały przynajmniej pół roku wcześniej. Oczywiście nikt w tym projekcie nie wziął się z przypadku. Bracia wcześniej zajmowali się sprzedażą fajerwerków w formie stacjonarnej pod innymi firmami już dużo wcześniej zaczynając od handlu sezonowego (Sebastian od 2002 roku, Bogdan od 2004 roku) przechodząc z czasem w stacjonarne sklepy a Tomek jak wspomniano powyżej testował fajerwerki nas youtub;ie.n Cała trójka wcześniej się nie znała (oprócz braci oczywiście), ale połączyła ich wspólna pasja i chęć zrobienia czegoś więcej.
Początkowo założenie było takie, że oferta sklepu to będą same HIT’y czyli produkty które uzyskały u Machonego ocenę 10/10 czy 9/10 stąd też nazwa sklepu „Piro” od słów „pirotechnika” i „hit” od produktów ocenianych jako hity.
Tych produktów miało być 100, ale jak czas pokazał zapotrzebowanie na szeroką gamę było tak duże, że powoli dochodziły nowe produkty a w tym momencie jest to jedna z najszerszych ofert w internecie i wynosi około 2000 pozycji. Data otwarcia sklepu również nie była przypadkowa i było to dokładnie 100 dni do Sylwestra 2018!
Pierwsza siedziba sklepu internetowego mieściła się w Pile przy ul Motylewskiej 10 skąd były wysyłane pierwsze paczki, obsługiwany sklep, nagrywane pierwsze live’y czy powstawały pierwsze mystery box’y. W tym miejscu nadal funkcjonuje pirohit tyle, że stacjonarny. Jeden z trzech sklepów całorocznych, pozostałe dwa są w Policach i Radomiu. Do tego dochodzi jeszcze kilka sezonowych działających tylko w okresie świąteczno - sylwestrowym.
Przygotowania do otwarcia były bardzo pracowite … wybrana topowa oferta, zatowarowanie, silnik sklepu, dodanie całej oferty, opisy, zdjęcia, ustalenie cen, domena, artykuły do pakowania, promocja na YouTube i zapowiedzi Machonego. Obowiązki były podzielone mniej więcej tak bracia zajęli się sprawami technicznymi a Machony zadbał o marketing.
Gdy nastał dzień w którym projekt ujrzał światło kompletnie nie było wiadomo czego się spodziewać. Twórcy między sobą spekulowali ile może być zamówień pierwszego dnia … padały różne liczby od kilku do kilkudziesięciu. Jednak jak się okazało sklep przyjął się znakomicie i cieszył się bardzo dobrym odbiorem klientów (i niezbyt przychylnym konkurencji dzięki której mieliśmy również trochę nieprzyjemności czy fałszywe zamówień) i już pierwszego dnia ilość zamówień przekroczyła nasze najśmielsze założenia i wyniosła … 152 prawdziwych i kilkanaście fałszywych.
Po udanej premierze sklepu i przepracowaniu pełnego sezonu dostając wiatr w żagle nie poprzestali na tym.. Szukając produktów do sklepu zwrócili uwagę na słowacko - czeskiego importera SRPyro. Produkty podobały się jakościowo, Machony oceniał je bardzo wysoko i tak od 2019 roku stali się oficjalnym dystrybutorem produktów na polskim rynku, żeby było śmieszniej był to również miesiąc wrzesień … przypadek? Chyba już nie. Wszystkie trzy elementy jak kanał you tube, sklep internetowy, dystrybucja nowego importera miały swoje premiery we wrześniu.
Dostrzegając niszy na rynku na zapalniczki, palniki gazowe, wprowadzili również dedykowane dla branży pirotechnicznej produkty głównie oparte na technologii flame jet do odpalania fajerwerków pod szyldem "Atomic fireworks".
Zostańmy chwile przy SrPyro
Wprowadzając produkty SrPyro na polski rynek napotkali po drodze na szereg problemów, ale nauczeni "płynięciem pod prąd" nie poddali się i wytrwali. Nie było prostą sprawą wypromować całkowicie nowe produkty, znaleźć na nie odbiorców hurtowych i detalicznych. Trzeba było przystosować fajerwerki pod względem wizualnym do potrzeb polskich odbiorców co wiązało się z projektami graficznymi czy instrukcjami w naszym języku. Dziś importera SpPyro nie trzeba nikomu przedstawiać a produkty znane są z jakości i chętnie kupowane przez odbiorców a hitowe pozycje znikają ze sklepu w ekspresowym tempie.
Wracając do sklepu internetowego pirohit w ciągu tych sześciu lat siedziba firmy zmieniała się jeszcze trzykrotnie. Po Motylewskiej ze względu na duże zainteresowanie sklepem i ograniczone możliwości powierzchniowe tamtej lokalizacji konieczna była zmiana lokalizacji. Przenosiny były nie daleko, również na terenie Piły, ale na ulicę Wybickiego, gdzie pewnego razu w 2019 roku klienci czekali już na otwarcie od 6:00 rano (pozdrawiamy zorientowanych). Następnie przenosiny w 2020 roku były do nieodległych od Piły Kaczor aż docelowo do dnia dzisiejszego do Polic gdzie przy ul Spółdzielczej 25 mieści się również sklep stacjonarny. Ostatnia zmiana lokalizacji w 2023 r podyktowana była podjęciem decyzji o podzieleniu się obowiązkami. Machony z piekarnikiem zajmują się dalej sklepem online to Boguś rozwija SRPyro.
Co przyniesie przyszłość?
Jest kilka pomysłów na kolejne lata i chłopaki jeszcze pozytywnie Was zaskoczą.
Kilka słów od nich ...
Dziękujemy za Waszą obecność bez Was to byłby niemożliwe. Cieszymy się, że jesteście razem z nami. Otrzymujemy dziennie kilka wiadomości o tym jaką dobrą pracę wykonuje Machony oraz odnośnie funkcjonowania sklepu. Dziękujemy za docenienie nakładu pracy jaki wkładamy w to wszystko. Prosimy tylko o jedno - bądźcie z nami i pamiętajcie